Pobierz plik
Załącznik nr.1 do Regulaminu świadczeń usług drogą elektroniczną
Wstęp
Administrator danych mając świadomość, iż przetwarza dane osobowe deklaruje dołożyć wszelkich starań, aby przetwarzanie odbywało się zgodnie z krajowymi i europejskimi przepisami prawa w warunkach zapewniających ich bezpieczeństwo.
Niniejsza Polityka Prywatności określa zasady przetwarzania danych osobowych pozyskanych za pośrednictwem serwisu internetowego www.timbhp.pl zwanego dalej: „Serwisem Internetowym”.
I. Postanowienia ogólne
- Administrator danych osobowych ustala w jakim celu i w jaki sposób będą przetwarzane dane osobowe oraz odpowiada za to, aby przetwarzanie odbywało się zgodnie z przepisami prawa, zawartą umową i w bezpieczny sposób.
Właścicielem Serwisu Internetowego i jednocześnie administratorem Państwa danych osobowych jest firma TiM BHP Monika Słupecka z siedzibą w Konstantynowie Łódzkim (zwana dalej „Administratorem”), kod pocztowy 95-050 przy ul. Plantowej 17a, NIP: 774 143 56 40, REGON: 364990590, tel. 501 532 547, e-mail: biuro@timbhp.pl.
- Państwa dane osobowe przetwarzane są zgodnie z Ustawą o ochronie danych osobowych z dnia 10 maja 2018 r. oraz zapisami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE („RODO”).
- Administrator dokłada szczególnej staranności do poszanowania prywatności Użytkowników odwiedzających Serwis Internetowy.
II. Rodzaj przetwarzanych danych, cel oraz podstawa prawna
- Dane osobowe użytkowników Serwisu Internetowego pobierane są w przypadku:
- Rejestracji konta w Serwisie Internetowym, w celu utworzenia indywidualnego konta użytkownika i zarządzania tym kontem. Podstawa prawna: zgoda użytkownika w celu umożliwienia korzystanie z Serwisu Internetowego - świadczenie usług w zakresie elearningu (art. 6 ust. 1 lit. a RODO);
- Składanie zamówień w Serwisie Internetowym w celu wykonania umowy sprzedaży, której przedmiotem jest usługa świadczona drogą elektroniczną. Podstawa prawna: niezbędność do wykonania umowy sprzedaży (art. 6 ust. 1 lit. b RODO);
- Korzystania z usługi szkolenia BHP oraz testu w Serwisie Internetowym w celu wystawienia dokumentu potwierdzającego odbycie szkolenia BHP. Podstawa prawna: Rozporządzenie Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 27 lipca 2004 r. w sprawie szkolenia w dziedzinie bezpieczeństwa i higieny pracy;
- Korzystania z usługi formularza kontaktowego w Serwisie Internetowym w celu kontaktu drogą elektroniczną. Podstawa prawna: zgoda użytkownika na otrzymywanie informacji drogą elektroniczną za pośrednictwem telefonu lub poczty elektronicznej (art. 6 ust. 1 lit. b RODO);
- W przypadku rejestracji konta w Serwisie Internetowym przez osoby fizycznej, użytkownik podaje:
- Imię nazwisko
- Dane adresowe
- Dane adresowe do wysyłki korespondencji (zaświadczenia o odbyciu szkolenia)
- Adres e-mail
- Nr telefonu
- W przypadku składania zamówień w Serwisie Internetowym przez przedsiębiorców, użytkownik podaje:
- Nazwę firmy przedsiębiorcy
- Dane adresowe firmy przedsiębiorcy
- Dane adresowe do wysyłki korespondencji (zaświadczenia o odbyciu szkolenia)
- Nr NIP
- Adres e-mail
- Nr telefonu
- W przypadku korzystania z usługi szkolenia okresowego w zakresie BHP, użytkownik podaje:
- Imię i nazwisko
- Datę i miejsce Urodzenia
- W przypadku korzystania z usług formularza kontaktowego, użytkownik podaje:
- Adres e-mail lub
- Nr telefonu
- Podczas korzystania ze Strony Internetowej Serwisu mogą być pobierane dodatkowe informacje, w szczególności: adres IP przypisany do komputera Użytkownika lub zewnętrzny adres IP dostawcy Internetu, nazwa domeny, rodzaj przeglądarki, czas dostępu, typ systemu operacyjnego.
III. Odbiorcy danych osobowych oraz czas ich przetwarzania
- W celu realizacji umowy Państwa dane mogą być udostępniane innym uprawnionym podmiotom, na podstawie przepisów prawa, a także na rzecz podmiotów, z którymi administrator zawarł umowę powierzenia przetwarzania danych w związku z realizacją usług na rzecz administratora takim jak:
- dostawcom usług zaopatrujących Administratora w rozwiązania techniczne lub organizacyjne, umożliwiające sprzedaż lub usługi na Państwa rzecz, lub zarządzanie organizacją (w szczególności dostawcom usług teleinformatycznych, firmie hostingowej, firmom kurierskim lub pocztowym, firmom pośredniczącym w płatnościach),
- dostawcom usług prawnych i doradczych oraz wspierających Administratora w dochodzeniu należnych roszczeń (w szczególności kancelariom prawnym, firmom windykacyjnym),
- dostawcom usług księgowych celem realizacji obowiązków w zakresie rachunkowości.
- Państwa dane osobowe nie będą przekazywane do państw trzecich poza teren Unii Europejskiej.
- Jeżeli podstawą przetwarzania danych osobowych jest zawarcie i realizacja umowy, Państwa dane przetwarzane będą przez Administratora przez czas potrzebny do realizacji umowy, a w przypadku przetwarzania danych w celu dochodzenia roszczeń (np. w postępowaniach windykacyjnych) - przez okres przedawnienia roszczeń, wynikający z przepisów prawa cywilnego. Dane na potrzeby rachunkowości oraz ze względów podatkowych przetwarzamy przez 5 lat liczonych od końca roku kalendarzowego, w którym powstał obowiązek podatkowy. Po upływie wyżej wymienionych okresów Państwa dane są usuwane lub poddawane anonimizacji.
- W przypadku gdy podstawą przetwarzania danych osobowych jest zgoda wówczas Państwa dane osobowe przetwarzane są przez Administratora tak długo, do czasu odwołania zgody, a po odwołaniu zgody przez okres czasu odpowiadający okresowi przedawnienia roszczeń. Jeżeli przepis szczególny nie stanowi inaczej, termin przedawnienia wynosi lat sześć, a dla roszczeń o świadczenia okresowe oraz roszczeń związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej - trzy lata.
IV. Prawa osób których dane dotyczą
- W związku z przetwarzaniem Państwa danych osobowych Przysługują Państwu:
- prawo do żądania od Administratora dostępu do treści swoich danych,
- prawo do ich sprostowania,
- prawo do usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych
- prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych
- prawo do przenoszenia danych do innego administratora,
- prawo wniesienia skargi do organu nadzorującego przestrzeganie przepisów ochrony danych osobowych.
- W sytuacji wystąpienia przez Użytkownika z uprawnieniem wynikającym z powyższych praw, Administrator spełnia żądanie albo odmawia jego spełnienia niezwłocznie, nie później jednak niż w ciągu miesiąca po jego otrzymaniu. Jeżeli jednak - z uwagi na skomplikowany charakter żądania lub liczbę żądań – Administrator nie będzie mógł spełnić żądania w ciągu miesiąca, spełni je w ciągu kolejnych dwóch miesięcy informując Użytkownika uprzednio w terminie miesiąca od otrzymania żądania - o zamierzonym przedłużeniu terminu oraz jego przyczynach.
- Podanie danych osobowych za pośrednictwem Serwisu Internetowego jest dobrowolne, w związku z zawieranymi umowami sprzedaży, czy też świadczenia usług za pośrednictwem Strony Internetowej Serwisu, z tym jednak zastrzeżeniem, że niepodanie określonych w formularzach danych uniemożliwia Rejestrację i założenie Konta Użytkownika, zaś w przypadku składania zamówienia bez Rejestracji Konta Użytkownika uniemożliwi złożenie i realizację zamówienia Użytkownika.
V. Pliki Cookies
- Cookies to niewielkie informacje, nazywane ciasteczkami (z ang. Cookie – ciastko), wysyłane przez serwis Internetowy który odwiedzamy i zapisywane na urządzeniu końcowym użytkownika (komputerze, laptopie, smartfonie).
- W cookies znajdują się informacje niezbędne do prawidłowego działania serwisu Internetowego wymagającego autoryzacji między innymi podczas logowania do konta użytkownika.
- Cookies:
- umożliwiają zapamiętywanie naszych odwiedzin na stronie i naszych preferencji dotyczących tej strony (m.in. język strony, jej kolor, układ, rozmieszczenie treści);
- pozwalają sklepom internetowym polecać nam produkty związane z tymi, które zazwyczaj wybieramy, które mogą nas potencjalnie zainteresować;
- pomagają przechowywać towary wrzucone przez nas do zakupowego koszyka w sklepach online;
- umożliwiają korzystanie z kont w serwisach;
- pozwalają być zalogowanym do serwisu na każdej z dostępnych w danej witrynie podstron;
- sprawiają, że nie widzimy wciąż i wciąż tej samej reklamy czy ankiety do wypełnienia;
- pozwalają na prezentację nam reklam w sposób uwzględniający nasze zainteresowania czy miejsce zamieszkania – w ten sposób reklamy, dzięki którym korzystanie z wielu serwisów internetowych może być bezpłatne, mogą informować nas o potencjalnie interesujących nas produktach i usługach;
- pozwalają tworzyć anonimowe statystyki odwiedzalności serwisów.
- Przeglądarki internetowe zwykle domyślnie dopuszczają przechowywanie plików cookies na urządzeniu użytkownika. Jednak użytkownicy mogą samodzielnie zarządzać ciasteczkami, np. zablokować je, wybierając w przeglądarce opcję odrzucania ciasteczek. Może to jednak spowodować, że niektóre funkcje serwisu nie będą działać poprawnie.
- Użytkownik w każdej chwili ma możliwość wyłączenia lub przywrócenia opcji gromadzenia cookies poprzez zmianę ustawień w przeglądarce internetowej.
- Zmiana ustawień stanowi wyrażenie sprzeciwu, który w przyszłości może spowodować utrudnienia w korzystaniu z Serwisu. Całkowite wyłączenie opcji przyjmowania Cookies nie będzie oznaczać braku możliwości przeglądania treści zamieszczanych w Serwisie z zastrzeżeniem tych, do których dostęp wymaga logowania.
- Niedokonanie zmiany ustawień oznacza, że dane będą zamieszczone w urządzeniu końcowym Użytkownika (korzystanie z Serwisu będzie powodować automatyczne zamieszczanie Cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika).
- Przechowywane dane zamieszczone w urządzeniu końcowym Użytkownika nie powodują zmian konfiguracyjnych w urządzeniu końcowym Użytkownika lub oprogramowaniu zainstalowanym w tym urządzeniu.
VI. Informacje dotyczące bezpieczeństwa użytkowania Serwisu
- Administrator zapewnia Użytkownikom bezpieczne i szyfrowane połączenie podczas przesyłania danych osobowych oraz podczas logowania się do Konta Użytkownika w Serwisie (certyfikat SSL).
- W przypadku utraty przez użytkownika Serwisu hasła dostępu, Serwis Internetowy umożliwia wygenerowanie nowego hasła użytkownika. Hasło jest przechowywane w formie zaszyfrowanej, w sposób uniemożliwiający jego odczytanie. Celem wygenerowania nowego hasła należy podać adres e-mail w formularzu dostępnym pod linkiem „Nie pamiętam hasła”, podanym przy formularzu logowania do konta użytkownika w Serwisie Internetowym. Użytkownik na adres poczty elektronicznej podany podczas rejestracji lub zapisany w ostatniej zmianie profilu konta otrzyma wiadomość elektroniczną zawierającą przekierowanie do dedykowanego formularza udostępnionego na Stronie Internetowej Serwisu, gdzie Użytkownik będzie miał możliwość ustalenia nowego hasła.
- Administrator nigdy nie wysyła żadnej korespondencji, w tym korespondencji elektronicznej z prośbą o podanie danych do logowania, a w szczególności hasła dostępowego do konta użytkownika.
- W trosce o bezpieczeństwo swoich danych osobowych nie podawaj nikomu nazwy użytkownika i hasła do Twoich kont w usługach internetowych.
- Wyloguj się z konta użytkownika po zakończeniu pracy z systemem.
VII. Postanowienia końcowe
- Niniejsza Polityka prywatności została przyjęta na mocy decyzji Administratora i wchodzi w życie z dniem 24.05.2018 r. Zmiana treści Polityki może nastąpić w takim samym trybie.
- Wszelkie odstępstwa od Polityki wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności.
- Prawem właściwym dla Polityki jest prawo Rzeczypospolitej Polskiej.
- W sprawach nie uregulowanych w Polityce stosuje się odpowiednie przepisy prawa.
Pobierz plik